RPA na froncie walki z COVID-19

Firmy z różnych branż postawiły na roboty, żeby uporać się z drastycznym wzrostem popytu.

Konsekwencje epidemii, izolacji, kwarantanny, społecznego dystansowania, zamkniętych lotnisk i granic, dotknęły praktycznie wszystkich organizacji. Dla części z nich koronawirus oznaczał zamrożenie działalności i przymusowy przestój, ale dla innych wręcz przeciwnie – musiały one błyskawicznie poradzić sobie z nawałem pracy. W tej drugiej grupie znalazła się m.in. służba zdrowia, administracja publiczna, banki, handel elektroniczny oraz logistyka. Niektóre firmy i instytucje szybko a zarazem skutecznie opanowały sytuację. Tajemnicą ich sukcesu jest automatyzacja.

Roboty akceptują wnioski o wsparcie finansowe

„Dwa razy daje, kto szybko daje” – doskonale rozumieją to firmy, które musiały z dnia na dzień wstrzymać działalność. W stosunkowo krótkim czasie potrzebowały wsparcia, żeby przetrwać. Władze regionu flamandzkiego w Belgii, oferując pomoc blisko 600 tys. aktywnych na ich terenie przedsiębiorców, miały świadomość, że zostaną zasypane wnioskami i kluczowe znaczenie będzie miało bezpieczeństwo i szybkość procesu przyznawania wsparcia finansowego. W ciągu pierwszych 6 dni na internetowej platformie zarejestrowało się 70 tys. osób. Dlatego błyskawicznie zdecydowano o uruchomieniu robota, który miał sprawdzać w kilku bazach danych czy wnioskodawca jest uprawniony do otrzymania pomocy. Dzięki automatyzacji w ciągu dwóch tygodni flamandzkiemu samorządowi udało się rozpatrzyć blisko 114 tys. wniosków.

Przeczytaj całe case study

Boty aktualizują statystyki osób objętych kwarantanną

Amerykański Departament Zdrowia regularnie aktualizuje na portalu webowym dane o osobach poddanych kwarantannie, w tym o turystach, którzy przyjechali w ostatnich tygodniach do kraju oraz ludziach, którzy mieli kontakt z chorymi. Łączenie danych z różnych źródeł dotyczących osób ze wszystkich stanów wymagało wysiłku i zajmowało mnóstwo czasu. Wykorzystanie botów pobierających dane z arkuszy kalkulacyjnych i aktualizujących informacje na portalu nie tylko uwolniło pracowników departamentu od czasochłonnej, manualnej pracy, ale także znacznie przyspieszyło proces zapewniając wgląd w krytyczne informacje w czasie rzeczywistymi i umożliwiając władzom szybsze reagowanie oraz lepsze planowanie.

Przeczytaj całe case study

Automatyzacja obsługi zwolnień lekarskich napływających do działu HR

Dział kadr jednej z francuskich sieci detalicznych musiał zmierzyć się w krótkim czasie z ogromną liczbą zwolnień lekarskich przedstawionych przez pracowników praktycznie wszystkich jednostek organizacyjnych. Firma szybko zdecydowała się zautomatyzować dwa etapy procesu obsługi dokumentów przesyłanych przez pracowników do działu HR. Wykorzystanie oprogramowania OCR (Optical Character Recognition) pozwoliło na odczytywanie, analizowanie i klasyfikowanie napływających dokumentów. Później robot odczytywał z nich dane pracownika i daty nieobecności, żeby zapisać je w systemie informatycznym. Dzięki temu działa HR – zgodnie ze swoją misją – mógł skupić się na ludziach, a nie przetwarzaniu dokumentów.

Przeczytaj całe case study

To tylko trzy z wielu przykładów na to, jak roboty wspierały i nadal wspierają pracowników różnych organizacji, którzy musieli z dnia na dzień zmierzyć się z ogromną ilością nowych zadań. Więcej przykładów użycia technologii RPA firmy UiPath w różnych branżach w dobie epidemii można znaleźć na stronie

Responding to COVID-19 Together

Podobne artykuły