Jak roboty pomagają usprawnić ochronę zdrowia
W miarę jak rośnie liczba pacjentów, wyzwania, z jakimi muszą mierzyć się dostawcy usług w obszarze ochrony zdrowia są coraz większe: digitalizacja obsługi pacjentów, optymalizowanie harmonogramów przyjęć i pracy personelu, a także rozliczenia z płatnikami.
I właśnie dlatego coraz więcej organizacji działających w tej branży decyduje się na automatyzację z wykorzystaniem RPA. To dzisiaj jedna z głównych ścieżek oferujących zwiększanie efektywności oraz przyspieszony rozwój.
Nie brak spektakularnych przykładów zastosowania RPA w ochronie zdrowia. Jeden z dużych europejskich szpitali, zatrudniający 2 tys. pracowników i obsługujący rocznie 70 tys. pacjentów na ostrym dyżurze miał coraz większe trudności z utrzymaniem płynnego funkcjonowania placówki. Ludzka praca ręczna przestała już wystarczać, ponieważ jest nieefektywna, czasochłonna i obarczona błędami.
Dzięki RPA udało się odzyskać kontrolę nad procesami operacyjnymi a w efekcie usprawnić obsługę pacjentów oferując większą transparentność podejmowanych działań. Automatyzacja pozwoliła utrzymywać poziomy zapasów artykułów medycznych na optymalnym poziomie, ograniczyć koszty rozliczeń a przy tym większość pacjentów z zadowoleniem przyjęła postępującą digitalizację.
W ten sposób RPA zmienia ochronę zdrowia – od procesów wewnętrznych po obsługę pacjentów – i przyspiesza cyfrową transformację sektora, który jeszcze do niedawna nie był postrzegany jako lider digitalizacji.
Efekty? Tylko konkrety:
36%
tyle wynosi potencjał automatyzacyjny ochrony zdrowia – oznacza to tyle, że ponad jedna trzecia zadań wykonywanych przez personel może zostać zautomatyzowana