Pomimo początkowych trudności, RPA napędza cyfrową transformację dystrybutora IT
Tarsus Distribution to najdłużej działający dystrybutor IT w Afryce Południowej.
Firma wspiera wysyłki, logistykę i dystrybucję marek takich jak HP, Lenovo oraz wielu innych. Trudności związane z zatrudnieniem dostatecznej liczby pracowników obsługujących wysyłki skłoniły firmę do automatyzacji przy wykorzystaniu RPA.
Projekt pilotażowy polegał na automatyzacji odczytywania z dokumentów i wprowadzania do systemu danych jednego z mniejszych dostawców. Firma napotkała w trakcie pilota znaczne trudności. Ilość błędów raportowanych przez robota była znaczna. Jednak dzięki determinacji zespołu udało się jednak ustalić źródło problemów – zmiana struktury dokumentów przez dostawcę – i rozwiązać problem.
„Trzeba zachować spokój, skupić się na faktach i danych. I to właśnie zrobiliśmy” – mówi Tim Proome, dyrektor ds. łańcucha dostaw w Tarsus Distribution. „Każdego dnia, pobieraliśmy dane, formułowaliśmy hipotezy i dokonywaliśmy odpowiednich zmian. Po trzech miesiącach wszystko się ustabilizowało” – dodaje Tim Proome.
Dzięki temu uporowi – pomimo innych wyzwań – szybko okazało się, że RPA nie tylko rozwiązuje problemy kadrowe, ale także stanowi klucz do cyfrowej transformacji całej organizacji. Roboty nie tylko uwolniły pracowników od czasochłonnej, monotonnej pracy ręcznej, ale także ułatwiają zachowanie zgodności z regulacjami i eliminują konieczność prowadzenia wewnętrznych audytów. Dlatego teraz firma chce uruchomić centrum operacyjne RPA, które będzie odpowiedzialne za automatyzację.
Efekty? Tylko konkrety:
3-4 godziny
tyle godzin pracy ręcznej udało się uwolnić w przypadku obsługi każdej wysyłki
76
tyle wysyłek jest realizowanych przez robota w ciągu 3 godzin
5
tyle roboczodni udaje się oszczędzać dzięki 3-godzinnej pracy robota
100%
dokładności przy pobieraniu i wprowadzaniu danych