RPA transformuje logistykę

Wirtualne centrum dostarczania usług, w którym zatrudniono roboty UiPath pozwoliło na ograniczenie z 30 do 15 liczby pracowników niezbędnych do obsługi jednego z kluczowych procesów wewnętrznych.

Zatrudniający blisko 4,5 tys. pracowników DHL Global Forwarding, Freight (DGFF) to, wchodzący w skład Deutsche Post DHL Group, wiodący dostawca lotniczych, oceanicznych i drogowych usług transportowych. Firma postawiła sobie za cel usprawnienie procesów finansowych i logistycznych w pięciu globalnych centrach usług. Firma zdecydowała o stworzeniu centrum automatyzacji procesów, które miało umożliwić wyeliminowanie wąskich gardeł i utrzymać jakość świadczonych usług na najwyższym poziomie. Klasyczna struktura centrum dostarczania usług została uzupełniona o jednostkę wirtualną, która została zbudowana w oparciu o platformę UiPath Enterprise RPA.

Firma rozpoczęła od projektu pilotażowego: robot pobierał z wewnętrznego systemu dane o przewozach lotniczych i łączył z dodatkowymi informacjami np. czy lot był opóźniony, a następnie generował raport dla zespołu operacyjnego, który dzięki temu mógł skupić się wyłącznie na problematycznych przypadkach. Po miesiącu okazało się, że projekt się zwrócił. Wcześniej obsługa procesu wymagała zaangażowania 30 osób. Dzięki robotowi wystarczało do tego już tylko 15 pracowników. Pozostali zostali skierowani do innych, bardziej kreatywnych zadań.

To był dopiero początek. W ciągu kolejnych miesięcy DGFF wdrożyła 80 robotów, które tworzą wirtualne centrum dostarczania usług, jednostkę wspierającą działanie tradycyjnych centrów. Wystarczy udokumentować proces, zautomatyzować go, zoptymalizować a następnie wyszkolić zespół, który będzie korzystał ze wsparcia robota.

Do niedawna tylko ludzie dostarczali usługi, dzisiaj współpracują oni ramię w ramię z robotami, co daje naszej organizacjo niesamowitą przewagę – przekonuje szef wirtualnego centrum dostarczania usług.

Efekty? Tylko konkrety:

1 miesiąc

w takim okresie udało się osiągnąć zwrot z inwestycji w pierwszego pilota

50%

zmniejszenie zespołu odpowiedzialnego za proces (z 30 do 15 osób)

80

tyle robotów UiPath uruchomiono w niespełna rok w DHL Global Forwarding Freight

300 FTE

osiągnięty poziom oszczędności

Przeczytaj całe case study

Podobne artykuły

Pomimo początkowych trudności, RPA napędza cyfrową transformację dystrybutora IT

Pomimo początkowych trudności, RPA napędza cyfrową transformację dystrybutora...

Tarsus Distribution to najdłużej działający dystrybutor IT w Afryce Południowej.

Jak roboty pomagają usprawnić ochronę zdrowia

Jak roboty pomagają usprawnić ochronę zdrowia

W miarę jak rośnie liczba pacjentów, wyzwania, z jakimi muszą mierzyć...

Fabryka robotów sposobem na transformację biznesu Orange Spain

Fabryka robotów sposobem na transformację biznesu Orange Spain

W założeniach zapoczątkowanej w 2016 r. głębokiej transformacji biznesowej Orange Spain...